Vše o alu. kolech
Nano tec - nátěr odpuzující nečistoty Údržba kol z lehkých slitin: |
Technické parametry kol z lehkých slitin | ||
Průměr roztečné kružnice (PCD/ Počet děr) Určuje průměr dvou protilehlých děr na náboji kola příslušného vozidla, popř. kolik těchto děr je na náboji kola. Průměr středového otvoru: Pro maximální flexibilitu používá AEZ redukční kroužky tak, aby se kolo s jedním vrtáním mohlo použít na více vozidlech s různými průměry středových děr (basic ring system). Zális Je vzdálenost od pomyslné osy kola k dosedací ploše kola. Tento rozměr je velmi důležitý, protože je rozhodující pro uložení kola na nápravě vozidla. Šířka ráfku Je vnitřní vzdálenost mezi dvěma patkami kola. Šířka ráfku také označuje nominální šířku kola. Hump: Zamezuje, při působení velkých bočních sil, například při jízdě v zatáčce, sesunutí pneumatiky z kola při náhlém poklesu tlaku vzduchu v pneumatice. Existuje více provedení. Rozbor označení kola: např. 7.5Jx17H2 7.5....nominální šířka (šířka ráfku) J.......šířka patky ráfku 17.....nominální průměr kola H2.... podvojný hump (individuální design humpu) |
||
Specialita AEZ Třídílné kované kolo “Nemesis” Puristické designové kolo. |
Vnitřní a vnější prohlubeň ráfku i hvězdice kola jsou vykovány z hliníku. Povrch má eloxovanou úpravu. Vysoce leštěný límec spolu s pískovanou hvězdicí kola v titanové barvě kolu dodávají technický charakter. Modulární konstrukce umožňuje optimalizaci kola pro vybrané sportovní a luxusní vozy. |
Exkluzivní kované kolo “Forge A” Lite tec® Elegantní leštěný design |
||
Forge A je celokované kolo s elegantním designem, vyrobené výrobním postupem Lite tec. Za působení vysokého tlaku formují rotační válce ze zesíleného kovu ráfek o enormní hustotě. Vzajemná souhra tlaku, rotační rychlosti válců a teploty materiálu rozhodují o nosnosti a pevnosti ráfku. Počítače trvale měří teplotu a síly napětí v jádru ráfku. V každém kole se skrývají mnohaleté unikátní zkušenosti s technologií částečného lití a následného kování. |
Mechanické obrábění Všechny dosavadní výrobní procesy byly prováděny přímo v kovárně. Pro další pracovní kroky si extrémně vysoké požadavky na kvalitu vyžádaly využití vlastních specialistů na obrábění. Za použití jemného nářadí se nyní kolo osoustruží na všech stranách do rozměrů vyžadovaných AEZ a vyfrézuje na design, který je určen designerským týmem AEZ. Následně se kolo ručně vyleští do vysokého lesku na přední i vnitřní straně. Výroba kola se uzavře krycím nátěrem povrchu a to pomocí tekutého akrylátového laku. Shrnutí Kováním se dosáhne díky výše popsaným vlastnostem materiálu a nízké hmotnosti kola lepších brzdných vlastností a celkového ovládání vozu. Výroba kovaných kol je však také podstatně dražší než je tomu u litých kol. |
Formování paprsků V této zkoušce se na 3D modelu kola zkouší tvarování uvnitř středové části paprsků. I zde jsou vidět kritické oblasti, které se následně korigují pozměněním designu. |
||
Finální zkouška kola V této zkoušce se 3D model tak dloho modifikuje a optimalizuje, než se na kole nevyskytnou žadná kritická zatížení. Takto je kolo dimenzováno na největší zátěž. Pro řidiče to znamená bezpečí při provozu a nám zaručuje, že vyrobíme vysoce kvalitní výrobek. |
||
Ochrana proti soli: Všechná kola výrobce AEZ musí obstát v testu v mlhové solné komoře. V této zkoušce se udělá rýha do laku kola a v umělohmotném kontejneru se kolo postřikuje cca. 300 hodin roztokem kyseliny. Tato zkouška prokáže kvalitu a odolnost laku. Pokud bezbarvý nebo stříbrný lak vykazuje kvalitativní chyby, pak na styčných místech takzvaně "vykvete". |
||
Sněhové řetězy: Sněhové řetězy, předpisově a včas namontované, nejsou na kolech výrobce AEZ v zásadě žádným problémem. V závislosti na vozidle se u AEZ dbá na to, aby vhodnost použití sněhových řetězů byla také zakotvena v TUEV posudcích. |